....ny dator...

Jag har köpt mig en laptop! Äntligen!! Som jag har tjatat om denna laptop... Egentligen har jag inte råd, men kände att jag måste kunna söka jobb, betala räkningar och bara roa mig med allt vad en dator klarar av...
Hur kommer det sig att vi människor är så beroende av en dator?? Ta bara min son t.ex. Han BOR vid datorn!! Om inte han hade haft datorn vet jag inte vad han skulle hitta på... Man kanske skall prova och säga att den är sönder nån kväll.... Undra om han hade överlevt natten?
Nu har jag massor av fler exempel på folk som bor vid sina datorer....
Det positiva med detta är ändå att jag har full kontroll på vart han är. Han springer inte ute på stan på nätterna och hänger utanför den berömda amerikanska hamburgerkedjan, där det händer så mycket skit... Han är en GUD på engelska, tack vare datorn! Han har fått många nya kompisar världen över pga datorn...
Sen det negativa: Han har knappt ett socialt liv. Mig har han ingen kommunikation med om han inte absolut måste... Han har inga andra fritidsintressen förutom datorn.... Att skicka ut honom och "tvinga" honom att gå ut en timme eller två, ja, då är han totalt ensam ute för alla andra sitter inne vid datorn....
Det är ett gissel detta med datorn tycker jag. Eller rättare sagt både positivt o negativt....
Nåja, på torsdag åker han ut i alla fall! För då skall han till Mia o klippa sig. Han ser ju inte datorn säger han....
Tänk att allt hänger på datorn. T.o.m. håret!

Nu skall Karlsson puffa kudden!
Puss och kläm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0